2011. február 6., vasárnap

getting started with konad

Jó ideje nézegettem már a Konad körömnyomdáit, színeket, mintákat és nemrég rászántam magam egy kisebb rendelésre, ami végre meg is érkezett. Jöjjenek hát az első gondolatok.
Mielőtt rögtön belemerülnénk a témába jöjjön egy kis bevezetés, mivel itthon talán nem annyira ismert a konading, mint mondjuk Amerikában vagy Ázsiában. (A körömnyomdázást azért hívják gyakran konadingnak külföldi blogokon, mivel ennek a cégnek a termékei voltak az első, széles körben elérhetőek a piacon, legalábbis így szól a fáma.) A dolog lényege annyi, h a fémbe gravírozott kis mintát lefestjük körömlakkal, lehúzzuk a felesleget, jól rányomjuk a nyomdázót, ami így felveszi a mintát, így azt rá tudjuk helyezni a körmünkre. Ha pedig mindezt nagyon ügyesen vittük véghez, akkor egy tökéletes kis ábra díszíti majd a körmünket. Ez persze csak az elmélet, a gyakorlat nagyon más, de erről pár sorral később lesz majd szó:D



I was eyeing with the Konad nails designs, the colors, the plated so recently I placed an order, and guess what it arrived, so today I'm gonna tell you my first thoughts on this whole konading thingie.
Before we get to the review here's a short info about this whole nail stamping/konading process. I don't know how well known this is around the world, but it is sure very popular in America and Asia. (It's often called konading, because this company was the first one to come out with these kind of products, or at least this is what they tell everyone) The process is the following, you take a little polish and paint the selected little image from one of the plates, use the scraper to remove any excess, than press the stamper on it, and after that press the stamper with the image onto your nails. If you did everything fast and nice you'll end up with a cute desing on your nails. Of course this is only theory, practice is something totally different, but later on that:D




Mivel elsőre nem akartam túl sokat költeni, ezért próbáltam alap dolgokra koncentrálni, ami nem túl egyszerű, mivel a választék igen nagy. Végül négy spéci körömlakk, a nyomdázó, a lehúzó és három korong került a kosaramba. Mivel így is sikerült azért túllépni a bűvös 10.000 forintos határt, így a szállítás ingyenes volt.

A körömlakkoknál a fekete és a fehér alap volt, mivel mind sötét, mind világos körömre szerettem volna mintát felvinni. A pirosat és a sárgát pedig azért vettem, h lássam a színes lakkok mennyire erősek, esetleg eltérnek-e valamiben, na és persze, kíváncsi voltam, h ezek mennyire mutatnak jól a sötét vagy világos alapon. Amint látjátok a sárga még a régi szériából van - ez persze nem ront a minőségén - a többi pedig az újabból. Az üvegcse kicsit csicsás a maga virágocskáival, de amúgy semmi extra. A kupakot kellemes fogni, nem csúszik, ami viszont feltűnt, h a lakkok nagyon büdösek, olyan tipikus olcsó szaguk van, tehát, aki erre érzékeny az nem árt, ha az egész műveletnek egy jól szellőző helyiségben áll neki. Szagtól függetlenül a lakkok gyorsan száradnak, elég szép színűk van és az állagukkal sincs probléma. Azért természetesen ki fogom próbálni az egészet nem speciális lakkal is, h megnézzem úgy milyen eredményt lehet elérni. Már csak azért is, mivel mindenkinek van otthon jó pár körömlakkja, és ha azokkal is szépen lehet dolgozni, akkor minek pénzt kiadni "spéci" lakkokért.

I didn't wanted to spend to much, so I tried to focus on basic things. Trust me, this isn't too easy cause the range is huge. I ordered from a hungarian seller, so I won't bore you with packaging and delivery details.
I got four polishes, black and white are very basic things, with these you can work on both, dark and ligher colored nails. I also got me some color, yellow and red to see how these would work, how nice is the color payoff. As you can see, the yellow one is from an older series, but that has no affect on the quality. The newer bottles are a bit too girly for me with the flowers, but apart from that everything is fine, the bottles seem pretty secure, easy to handle. Which is a bit of a problem is the smell, it's that typicall cheapo smell, which can sting a littbe bit if you sniff to hard, so if you're sensitive to these kind of things open a window as wide as you can. The polishes have a nice dry time, the do dry fast, I had no issues with the formula and the colors are nice. After I get a little bit better with application I will do some tests with non special Konad polishes to see how those would come out. You know, why pay extra bucks if the polishes you have at home work as good as the "special" Konad polishes.

Black, white, red and sunny yellow.

Persze ahhoz, h működjön ez az egész dolog szükségünk van a lehúzóra és a nyomdázóra is. A lehúzó egy vékony penge - ami éles is - egy stabil foglalattal, h könnyebb legyen vele dolgozni. Az egyetlen hátránya, h a lakkok iszonyat hamar megfogják, én még csak pár próbát tettem, de már meglátszik rajta a használat. Ami a tisztítását illeti a legjobb, ha a felesleg nagyobb részét egy vatta korong segítségével töröljük le, a többit pedig egy lemosóba mártott fülpiszkálóval távolítjuk el. 
A nyomdázó, amit én rendeltem már az újabb verzió. A régitől szerintem elég sokban különbözik, hiszen ez két végű, azaz van rajta egy kisebb (zöld) és egy nagyobb (piros) párna, és a hosszának köszönhetően könnyebb vele dolgozni. Szerintem érdemesebb erre beruházni, még ha drágább is.

To make the konading work you also need the scraper and the stamper. The scraper is a little metal blade - which is sharp - in a pink socket, so can grab it with ease. The only con is that the excess polish will stain the scraper, as you can see it on my own. I only used it a few times, but it already has some marks. About the cleaning, I find it the most easy way to reamove the bigger part of the excess with a cotton pad, and remove the rest with a swab.
The stamper which I got is the newer version. It has two ends, a smaller (green) and a bigger (red) one, and it is easier to hold and work with. I think it is better to get this one, than the older version.
old one

Stamper, scraper and a gift sponge.

As you can see the socket of the blade has already marks. The blade is so small you can barely see it.

Az utolsó hozzávaló, ami a körömnyomdázáshoz kell a korong, amin a kis minták találhatóak. Szó szerint több tucat korong közül választhatunk. Mindegyiken kb. 4-6 minta van, így tényleg bőséges a választék. A lányos, virágostól az egyszerű betűkig, számokig minden van, így tényleg mindenki megtalálhatja a számára megfelelőt. A korongokhoz külön tartót is vehetünk, de mivel a mindegyik hátulját egy enyhén bolyhos anyag fedi tartó nélkül sem csúszkálnak, így én ennek megvételétől eltekintettem.
A tisztítás szerintem itt is úgy a legegyszerűbb, ha a fölösleges nagyobb részét egy vatta koronggal távolítjuk el, míg a kisebb maradványokat egy fülpiszkálóra bízzuk. Ezt a műveletet minden  használat előtt végig kell csinálni, hiszen, ha valahova beleragad a lakk, akkor a minta nem lesz szép a körmünkön. Ez kicsit vicces, amikor az embernek még nincs gyakorlata, de idővel szerintem teljesen automatizálódik a folyamat.

The last ingridient for nail stamping are the image plates. On these plates you'll find the engraved designs, and the range is huge, I mean there are over 70 plates and every plate has 4-6 single designs so it really only depends on your own taste which one you buy. There are more girly, swirly ones and also some simple designs, it's up to you. You can buy a special plate holder, but since the backside of the plates is covered with some sort of textile, they don't slip and slide, so I did not buy it.
For the cleaning part I suggest the same as for the scraper, remove most of the excess with a cotton pad, and then use a swab for the rest. This is important since if some polish dries into a design it won't look good on your nails, so you have to do this cleaning before every use. It may seem as a lot of work, but I think that after a while you'll master this step easily.

 backside
 
 m11

 m43

m60

Természetesen már túl vagyok az első próbálkozásokon, amik jelentem igen csak félresikerültek. Volt, h a minta fele az ujjamon volt, szal jó adag humorra van szükség, nem szabad ilyenkor elkeseredni. Én se tettem, és úgy érzem, h az első botladozásokhoz képest már jobban megy a dolog. 
Összességében nekem nagyon tetszik ez a körömnyomdázósdi, és biztos vagyok benne, h miután már tényleg elértem egy normális szintre bővíteni fogom a korongjaim számát. Akit érdekel, én tőlük rendeltem KATT. Minden rendben volt, a rendelés egyszerű volt, és neten nézelődve árban is ők voltak a jobbak.

Of course I already tried myself in konading, and I screwed up, totally, but that's not a problem. You won't be a master from the first try so take it with a laugh and don't be sad. I laughed a lot, and I can proudly say that after the first few tries I'm already better.
I think it's safe to say, that after I got to a normal level I will expand my image plate range and continue with nail stamping.

Hm, excuse for everything, this was one of the earlier tries:D

Ti próbáltátok már a körömnyomdát, milyen volt?

Did you try konading, what was you're experience?

3 megjegyzés:

Rita írta...

Szia,
én először essence nyomdát, lemezt meg lakkot vettem, aztán rendeltem én is konadot, de csak a mintalemezeket (úgy gondolom a többi kb ugyanolyan lehet :) de lehet tévedek és azért nehézkes néha használni.).
Már eléggé belejöttem és annyira imádom, hogy a rövid körmöt is úgy feldobja. Vennék még jó pár lemezt, csak kicsit drágálom :D

Lora írta...

én is nagyon szeretem a körömnyomdázást, kb 3 éve rendeltem meg egy mini szettet.. de a lakkok nagyon jól bírják pl, azóta sem száradtak be. és tényleg a rengeteg gyakorlás a titka, én sokszor félretettem mert nem sikerült sehogy sem.. már a mintát felvenni a korongról is nehézségeket okozott. persze sikerült belejönni :)

babicsek írta...

@Rita:

Szia, én azért nem vettem olyan essence lemezt, mert sok rosszat hallottam róla, így inkább maradtam az eredetinél.

@lora:
Jó tudni, h van remény számomra is:D

Megjegyzés küldése

 
Copyright (c) 2010 babicsek's beauty bag. Design by WPThemes Expert
Themes By Buy My Themes And Cheap Conveyancing.